Hea´s hälsa med kost och träning efter en Gastric bypass

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Nya utmaningen som börjar den 2 Jan..HÄNG MED !!

Av Helena Laaksonen - 17 december 2011 18:51



 


Nu efter julen kan det vara skönt att ha flera att kämpa tillsammans med och lite lättare när man har "lite" ögon på sig,så kan jag känna det alla fall.

Hälsan är det viktigaste vi har och vi planerar massor av saker i vår värld men lägger faktiskt inte så mycket tid kanske att tänka och jobba med vår hälsa


Hälsa är när du hittar din metod till ett bättre liv och genom träning och sunda matvanor skapar vi en bra hälsa.


Vilket verktyg som man använder är så olika då vissa använder sig av Viktväktarna,vissa pulver (kanske sunt ett tag för att komma igång), Vissa andra använder LCHF som är super inne just nu,soppor, ja name it

Och så jag med många med mig har tagit steget och använder sig av en gastric bypass operation som verktyg då vi också måste lägga hela vårt liv med en bättre kost och föra in motion i vårt liv.


Alla vet som regel inkomster och utgifter i sin ekonomi men det är så svårt att förvandla detta i detta med kosten och motionen. För att tappa vikt så måste kroppen göra av sig med mera kalorier än den får in.


I detta ska man komma ihåg att man måste få i sig sunda kalorier och alla vitaminer och mineraler och att det hjälper inte att svälta sig..till slut om kroppen får för lite så stannar det och kroppen sparar på fettet.


Så hur svårt det än är så måste man försöka skapa en balans i kalorierna..Finns hjälpmedel till det.


Annars får man kanske i början skriva upp allting man äter,titta hur man motionerar och ta fram räknaren...till slut kommer det blir en balans


Om ni slutar att tappa vikten..titta över igen hur ni äter och motionerar osv....


Nu till UTMANINGEN !!


Invägningen och starten kommer ske måndag 2 Jan och då vill jag fokuser även om tränings minuterna per vecka..??!!!


Så utmaningen kommer hålla på i 12 veckor medllan 2 Jan till 26 Mars 2012


Och bryt dagen kommer vara denna gången på måndagar.


MEN, man behöver inte ha måndagar om det är så ni har andra dagar att väga er på men brytadagen kommer vara på måndagar.

Ni skriver i en kommentar hur månag kg ni tror att ni ska fixa som ert mål på dessa 12 veckor MEN eftersom träningen är viktig så vill jag även pressa er lite....hihi


Ni väljer även hur många minuter per vecka ni tänker lägga på träning...tex 120 minuter=2 timmar per vecka


Det ska vara ett realistiskt mål i båda momenten så man har chansen att fixa det,och man kan ju faktiskt öka träningen  efter hand. Detta ökar så fall ert självförtroende i massor !!


Hur känns detta??


Jag kommer lägga tex 5 kg på dessa 12 veckor och 120 minuters träning och har jag inte tränat när helgen stundar får jag sätta fart. Här ingår ju alla form av träning som tex power walking till simmning..Vad som helst som hörjer upp din plus extra så det gäller ju kanske inte en kortare promenad utan plushöjning.


Jag hoppas att många kommer hänga med..Prata med era nära och kära..Man behöver ju inte i denna utmaning ha massa kilon att tappa utan det kanske är någon som vill hänga med att få igång sin träning så sätter man det bara.


Så komigen..in med ert mål och sedan rapporterar ni till mig varje vecka..bra veckor har man..även dåliga men det är bra ni även rapportera dem för att då skärper man sig lite extra.


Här tävlar vi inte om vem som gått ner mest i vikt eller tränar mest utan alla tävlar mot sig själva och vi alla andra sporrar och peppar ALLTID !!


Det ska vara roligt,jobbigt,spännade,lyckande,glädjande, tillsammans !!


Har jag glömt något??

Eller någonting är oklart..HOJTA till bara !!


Jag kommer skriva ut detta inlägget lite då och då nu...för alla ska ha chansen att se den


Ha en fortsatt underbar Helg och God Jul så länge !!


HEA


 




 
 
Ingen bild

jessica/kungsbacka

17 december 2011 19:47

vilken bra utmaning. Klart man är på. Får tänka lite på målet och återkomma.
Både vikt och motions mål.

Kram jessica

Helena Laaksonen

17 december 2011 21:45

Heej !!
Jag tror detta kan vara bra för många..vissa står stilla länge och tappar tron och då kan minuterna i träning sporra lite till:)
Kramizar

 
Ingen bild

marie

17 december 2011 21:35

jaha nu sätter vi fart emot ett nyttigare, hälsosammare 2012 =)=)=)

Helena Laaksonen

17 december 2011 21:42

Det funkar perfekt..hoppas du nu i fortsättningen kan skriva här om du vill:) Eller så skriver du på facebook..det avgör du själv..
Kramizar

 
Ingen bild

marie

17 december 2011 21:45

Ja jag hoppas ju man kan det ;) men ja skall fundera ut hur mkt jag skall träna och hur mkt jag kommer o gå ner, men mitt delmål är till alla <3 dag = vår 6 månaders dag....

Helena Laaksonen

17 december 2011 21:48

Det är bra:)
det är bara att kämpa vidare..slita lite extra ibland så kommer minusen på vågen och cm i midjan:)
Försöka med promenader varje dag..inte så långa men 30 minuters allafall i högre tempo så får du fart på det:)
Kramizar

 
marie

marie

17 december 2011 21:51

på dessa veckorna minskade jag fr 107-103 i midjan :) blir mkt gym nu framöver..... =)=)

http://scrapgirl.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

18 december 2011 09:04

Super bra jobbat:)
Kämpa vidare i massor..du fixar det
njut i jul nu av lite gottis och sedan kör vi stenhårt framöver:)
kramen

 
Ullissa

Ullissa

17 december 2011 23:55

Härligt med en ny utmaning!
Jag är med! Tänkte mig 5kg igen och jag startar med 90min till att börga med! Sen vill jag öka!
Kramisar!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

18 december 2011 08:56

Välkommen till nya utmaningen..fast gamla inte slutat..men bra att veta vad som händer.)
Bra mål tycker jag,och det har jag nu skrivit in
Ha en underbar söndag,kramizar

 
Kathrin

Kathrin

18 december 2011 10:13

Count me in!
Återkommer med mina mål :)

Ha en bra dag!
pepp&kram

http://tinalill.wordpress.com

Helena Laaksonen

18 december 2011 21:14

Härligt att du hänger med även nästa år:)
Ju fler desto bättre och så härligt med alla som peppar varandra:)
Kämpa vidare
kramizar

 
Ingen bild

jessica/kungsbacka

18 december 2011 17:46

då har jag mitt mål klart;
-6 kg och träning 90 min/ veckan. Känns som ett realistiskt mål.
Kram jessica

Helena Laaksonen

18 december 2011 20:10

Jätte bra mål:)
det kommer du fixa i massor:)
Ha nu en skön vecka och ta det lugnt i jul ruschen !

Kämpa och pepp i massor
Kramizar

 
Lena Lindberg

Lena Lindberg

18 december 2011 18:24

Hej Helena!
Jag hakar på nya utmaningen sen efter helgerna, hör av mig senare om mina mål för viktminskning & träning. Ha det gott så länge! kram

http://lenalindberg.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

18 december 2011 20:08

Heeej !!
Underbart att du hänger med:)
Så mycket roligare att vara många,då man kämpar lite extra.
Ha en underbar julvecka,kramizar

 
Angelica

Angelica

18 december 2011 21:48

Vilken bra utmaning. Klart man hänger på :)
Eftersom det inte är så himla längesedan jag gjorde min op nu, så vågar jag chansa på -10 kilo.. Jisses, pirrar nästan till i magen :) Svårt att förstå att jag numera är kapebel till att tappa dessa kilon. Innan har det bara varit en dröm ju!
Sen träning 120 min i veckan.

Kramar!

http://mygastricbypassoperation.blogg.se

Helena Laaksonen

19 december 2011 21:12

Hejsan :)
Jodå,din kommentar har kommit fram men jag har tyvärr inte hunnit svarat på dig då schemat varit/är pressat..men super bra att du skriver igen för ibland kan de försvinna:)
Fina mål du sätter och jag hejar på dig i massor och det kommer gå jätte bra..kämpa med träningen sedan i massor:)
Det är underbart med att tappa alla dessa kilon:)
Kramizar i massor

 
Tuula

Tuula

19 december 2011 00:44

Jag vill med anta utmaningen, men vet inte alls hur mycket jag vill träna i minuter och hur mycket jag vill gå ner - men är det omöjligt att gå ner 6 kg på 12 veckor? :)

http://tuulisen.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

19 december 2011 21:56

Hejsan och välkommen till utmaningen:)
Jag har skrivit in dej och du kan bestämma tränings målet närmare starten:)
har varit in och läst lite om dig och ser att du gjort en Gastric bypass som jag gjort.Är det länge sedan? Hur går det för dig?
Mår du bra?
Kämpa vidare mot nya mål,,kramizar

 
Angelica

Angelica

19 december 2011 18:26

Hej!
Skrev en komentar här, men den tycks ha försvunnit.
Men jag vill iaf så klart vara med i den nya utmaningen. Ska kämpa mot -10 kilo. Det är ju inte så längesedan som jag gjorde min op, så det borde ju gå :) Känns lite pirrigt att skriva 10 kg. Jisses, det är ju inget man är van vid. Men visst är det häligt att veta att man nu faktiskt kan klara av det :)

När det gäller träningen så sattsar jag på 120 minuter i början.
Kram

http://mygastricbypassoperation.blogg.se

Helena Laaksonen

19 december 2011 21:13

Den kom fram:)
Kramizar

 
Alexandra

Alexandra

20 december 2011 00:49

Hej Hej!

Hittade precis hit, undrar lite hur det fungerar? Vart skrivs man in och så? =)
Skulle verkligen behöva utmana migsjälv. Är så dålig med att få i mig mat och vatten nu efter op!

Tacksam för svar =)

http://30kiloskampen.blogspot.com

Helena Laaksonen

20 december 2011 08:03

Hejsan:)
Välkommen till min värld och till utmaningen. Visst är det bra att vara många och hjälpas åt
Den 2 jan är det invägning och du väger dej hemma. Behöver inte säga hur mycket du väger för det skriver jag inte ut så det är känsligt för vissa.
Innan dess har du valt ett viktmål tex som du vill försöka klara på 12 och träningsminuter per vecka som du ska träna:)
sedan rapportera du i en kommentar varje vecka hur det gått hur mycket du tappat i gram,hg,eller kg..och hur träningen gått
Sedan peppar vi varandra och inte tävlar mot varandra utan bara mot sej själva:)
Så återkom med dina mål och vi sätter fart. Jag kommer skriva mera om detta ju närmare vi kommer.
Kramizar

 
Marie

Marie

20 december 2011 08:20

Jag vill och kommer att gå ner 3 kg, träningen har jag satt till 120 min. Jag skall försöka vara 2 dagar på gymmet och ev plus om jag kan ta mig till 1 pass Zumba med, sen om det blir hemma eller på gymmet har jag inte bestämt mig för.
Kika gärna in min andre blogg
http://www.scrapgirl.bloggplatsen.se

http://beachgirl.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

20 december 2011 08:57

Heej !
Jätte bra mål och du kommer fixa det galant:)
Och vem vet ,du kanske ökar på träningen efter hand.
Jag kommer också starta på 120 minuter för att lyckas:)
Jag ska kika in dina bloggar..ha en underbar vecka,kramizar

 
lotta

lotta

20 december 2011 20:27

Jag är helt klart med! Ska filura på hur många kg jag vill gå ned, men det verkar för mig att det går bättre att gå ned om jag låter ödet bestämma. Hoppas det går bra imorgon, KRAM!

http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se

Helena Laaksonen

20 december 2011 22:40

Härligt att du hänger med igen:)
Tack för dina hopp,behövs kan jag säga..känns lite som han redan är dömd,tyvärr
Kramizar

 
Alexandra

Alexandra

22 december 2011 23:52

Hej Hej igen!
Jag hoppas på att gå ner 5 kilo. Vågar inte ta mer, och så blir man bara extra glad om man går ner mer än vad man väntat sig ;P
Och träningen ska vara 120 min. 2 pass i veckan, mer än det blir bonus =)
Wiho! Nu är jag redo att börja =D

http://30kiloskampen.blogspot.com

Helena Laaksonen

23 december 2011 00:28

Heeej !!!
Härligt att du hänger med i utmaningen efter julen !!
Det är super bra mål och bättre att börja ganska lågt för att sedan fixa det och få kanske ev en liten bonus:)
Jag skriver in dig. Jag har en till Alexandra som kanske följer med..Första bokstaven snälla i ditt efternamn? Så vi kan skilja er åt:)
Ha nu en underbar jul...tänk inte för mycket på utmaningen och så..Det tar vi sedan..Långt till nästa jul..hihi
ta hand om dej och pepp i massor
kramen

 
matilda kardetoft

matilda kardetoft

29 december 2011 01:22

är ju inte så gammal men känner att man kan hoppa på en utmanning i varje fall:)
tänkte mjuka runt lite på 4 kg men tiden blir nog lite svår ( hihi är ingen vanemänniska direkt) det får nog bli lite som det blir, men målet är 4 kg:) och gärna några cm runt midjan. vill också passa på att säga att jag verkligen gillar din sida:)

http://mippen.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

29 december 2011 23:12

Hejsan tjejen:)!
Jag skrev lite på din blogg då jag tycker du är lite för ung att banta. Din kropp behöver näring i massor men försök ta bort socker istället och rör på dig. Jag hoppas du förstår varför jag tycker såhär.
Ta hand om dig,gott nytt år
kramizar

 
Alexandra

Alexandra

29 december 2011 01:23

Halloj! Jag e på! Men sambon min har så mkt, och han tränar redan lite löpning o innebandy, så han hoppar över detta! =) Viktmål är svårt... Känns som det går lite långsamt för mig, även om det ligger runt 1kg/vecka. Jag vill jag vill jag vill gå ner 10 kg på dessa 12 veckor, men jag vet inte om jag klarar det. Klarar jag det så har jag 3-4 kg kvar till 2-siffrigt!! Men okej då, jag sätter 10 kg!! Måste ju utmana mig själv! Träning får bli 120 minuter/vecka. Känner jag att det blir för mkt eller för lite så ändrar jag det allt eftersom. (Lär man märka efter en vecka) Mitt efternamn börjar på Ly! Såg att det var en till Alexandra. Så nu vet du! KRAM

http://lykkelig.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

29 december 2011 01:53

hejsan !
Roligt att du hänger på. Skulle gubben ändra sig är det ju aldrig för sent..det är bara att hoppa in:)
Du kämpar så bra och fixar du 120 minuters träning så kommer kilorna rasa..heja heja
Bra med Ly där även om jag har era bloggar så är det lite lättare:)
Kramizar

 
Margareta

Margareta

29 december 2011 17:37

Toppen utmaning. Jag är självklart på. Har har inga kilon jag borde tappa, kommer säkert att göra det men mitt mål är att springa en halmara eller mara nästa år vilket betyder att jag måste öka upp min träning. Jag satsar på minimun 240 min/v till att börja med.
Nu kör vi!! Tagga, tagga, tagga!!

http://www.fuelforlife.webblogg.se

Helena Laaksonen

29 december 2011 23:08

hejsan:)
Så roligt att du hänger på:)
Själv tror jag nu på detta med träning och tränar man så kommer bonus kilon på köpet.
Jag har faktiskt också tänkt på en halvmara till nästa år..phuuuuuuu
I Aug går det ett lopp här i Halmstad som jag ska försöka ta mig igenom så det gäller att träna med början nu på allvar:)
Gubben min ska springa Stockholm maraton så här blir det massor av löpning
Heja Heja och pepp i massor
Nu kör vi!!
Kramizar

 
Zäta

Zäta

29 december 2011 18:50

Jag är på!! Iom att det enbart gått ca 6 veckor sedan op så sticker jag ut hakan o säger att jag ska tappa -10 kilo på tolv veckor o träna 180 minuter i veckan,tränar idag ca 140 så får "skärpa" till mig lite men det ska ju vara en Utmaning,bra initiativ det här kommer bli kul att följa.Ktam på er där ute o kämpa på.....

http://mingbpresa.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

29 december 2011 23:03

Heej !!
Jätte roligt att du hänger med..Jag skriver in dig och väg dig nu på måndag så du vet vikten ,sedan kör vi hårt...Heja Heja och pepp i massor
kramizar

 
angelika

angelika

29 december 2011 19:52

jag kommer tyvärr inte kunna delta i utmaningen nästa år :(

detta då jag väntar tillskott så i slutet av juli så får jag en liten skit <3

kan dock meddela att jag mellan 1 januari- 29 dec har gått ner totalt 14 kg!! (tyvärr 2 kg nu i dec... inte bra det :/ )

håller tummarna för er alla och om ni har en utmaning till hösten så hänger jag gärna på!

LYCKA TILL OCH ETT GOTT NYTT HÄLSOÅR PÅ ER ALLA

<3 ANGELIKA+1

http://downtowngirl.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

29 december 2011 22:56

Grattis i massor:)
Du har kämpat väl i massor..Var stolt över dig !
Utmaningarna finnas alltid kvar till sedan..nu ska du njuta av tiden och sedan din lilla bebis:)
Lycka till och jag kommer följa dig och din mage..kramizar

 
viktbekampning

viktbekampning

31 december 2011 08:30

Jag antar din utmaning med glädje :-)
Jag kommer gå ner 9 kg och träna minst 45 min/dag.
Kommer du göra nån speciell länklista på alla som är med och har en blogg så det blir lätt att peppa varandra?

Gott nytt hälsoår önskar jag er

http://viktbekampning.wordpress.com

Helena Laaksonen

31 december 2011 10:24

Hejsan:) Klart du kommer fixa det:)
Heja Heja och Pepp i massor
Gick in här för att hitta ett namn att skriva i listan men tror du bloggar anonymt så jag skriver viktbekämpning som namn om det är ok:)?
Självklart kommer jag skriva in nu i helgen sidan där ni alla kan se varandra och de som har bloggar kommer jag länka:)
perfekt att stötta varandra
Jag lägger in 9 kg och 315 minuters träning per vecka
Heja heja och pepp i massor
Hitta flera i din närhet som hänger på så blir vi ännu flera!!
kramizar

 
Petra

Petra

1 januari 2012 16:44

Jag vill också vara med, ska bara tänka ut mina mål..

http://www.newme.devote.se

Helena Laaksonen

1 januari 2012 17:02

Hejsan Petra:) Roligt att du hänger med..Återkom bara med dina mål så skriver jag in dem..Heja Heja Pepp i massor
Kramen

 
Ingen bild

Johanna L

1 januari 2012 17:58

Hej Helena och alla ni andra!
Jag vill också vara med i utmaningen, superkul initiativ och bra pepp! :)
Skulle man skriva sin startvikt också? Jag har iaf som mål att gå ner 10kg på dessa 12 veckor, om jag går ner mer är ju bara en bonus! :)
Träning vill jag komma upp i 180min, går på pass på gymmet så avverkar ju 1h per pass.....3ggr i veckan är ju rätt rimligt? På mina lediga dagar vill jag ha minst 30min aktivitet som mål....går på dina råd där, tror det är lagom för jag gillar faktiskt träning :)! Ska bara börja gilla det mer än soffan haha....
Kram Johanna L

Helena Laaksonen

1 januari 2012 18:16

Hejsan och underbart att du hänger med !!
Du behöver inte skriva din startvikt då jag inte kommer skriva ut det för andra,kan vara känsligt för vissa så du rapporterar bara varje vecka(mån)hur mycket du tappat,och ibland tyvärr ökat. Och hur tränings minuterna gått:)
jag skriver 180 minuter till en början på dig..sedan kan du ändra om du vill lägga in mera på promenaderna men så du inte känner massor av tvång och det gör att du slutar:)
jag ska också börja gilla det mer än soffan..haha
Nu kör vi heja heja och pepp !!
kramizar

 
Ingen bild

Emelie

1 januari 2012 20:38

Denna rundan är jag också med! Jepp.. Im in!

Eftersom mina vågsiffror aldrig rör på sig satsar jag 4 blygsamma kilon på dessa veckor. Och 180 minuter träning i veckan.

Helena Laaksonen

1 januari 2012 21:02

Hejsan Emelie:) Roligt att du hänger med:)!!!
Ta med gubben också,hihi..Få lite tränings minuter och nåt kg på honom med
Jag har min med
Nu kör vi,heja heja kramizar

 
Ingen bild

Madde

2 januari 2012 21:50

Hej!
Jag vill oxå vara med :)
Jag tänker gå ner minst 10 kilo och träningen sätter jag minst 210 min :)
Mvh

Helena Laaksonen

2 januari 2012 21:55

Hejsan och välkommen till utmaningen..roligt att du vill hänga på mot en bättre hälsa !!
Jag har nu skrivit in dina mål och säger nu :) Kämpa och pepp i massor denna vecka nu
Ha en underbar kväll
kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Laaksonen - 17 januari 2018 17:21


Sömnlös natt igen   Hur ska jag kunna sova på natten när jag typ ligger halva dagarna och små sover för jag orkar ingenting....förstår inte hur jag ska kolla till rätta med detta....sedan på natten är man rädd att lägga sig för då kommer alla tan...

Av Helena Laaksonen - 16 januari 2018 22:20


Ont i kroppen och TRÖTT         Om gårdagen var lite bättre så var det verkligen tvärtom idag. Vaknade med ont i kroppen och sjukligt trött. Tog mitt piller och körde Alwin till skolan och sedan har jag nästan legat hela dagen i säng elle...

Av Helena Laaksonen - 15 januari 2018 23:05


Världens bästa kollegor och barn på min förskola   Tappade lite blod på morgonen och sedan hem och sov en sväng, är ju sjukt trött hela tiden. Körde till chefen och lämnade intyg och det kändes jätte bra. Jag får mycket stöd och känner omsorg och...

Av Helena Laaksonen - 15 januari 2018 07:15

Till VC och lämna intyg till chefen                                                                                                        Lånad bild från google   Tanken var att jag skulle åka till London på BETT mässan den 23 de jan. Jätt...

Av Helena Laaksonen - 14 januari 2018 10:41

Jag måste reda ut mig själv och gå vidare   I hela mitt liv har jag stressat och haft massor i mitt huvud, liksom varit min vardag och jag har alltid gillat att ha sjukt mycket saker omkring mig. Varför då? Kanske för då behöver man inte stan...

Presentation


46 årig tjej som genomgått en gastric bypass operation 10 Nov 2010. Följ min vardag där jag försöker finna en balans i livet med hälsa, kost och träning med familjelivet. Välkommen till mig!

Besök till min blogg

Besöksstatistik

Vad får ni använda från min blogg

Hejsan och roligt att ni kikar in på min blogg !

NI FÅR GÄRNA KOPIERA MINA RECEPT MED BILDER MEN ALLA MINA BILDER TAGNA PÅ MIN FAMILJ OCH VÄNNER OSV STANNAR PÅ MIN BLOGG.

Tack !! // HELENA

Kategorier

Träningsdag bok

 

  

 

   

Här är dagen efter min operation 113,5 kg...10 nov 2010

 

 

Gått ner 15 kg sedan starten !!

 

   

Gått ner 20 kg sedan starten

 

 

Gått ner 30 kg sedan starten

 

  Här är jag nu....gått ner 35 kg sedan starten ..Säger bara WOW   

 

     Nu har jag tappat 40 kg

                     JIPPI

 

   16 månder efter  min operation

    Nu har jag tappt 45 kg !!

 

 

2 år efter min operation och jag har tappat 48,3 kg   Min bröllopsdag 10 maj 2014

5 år har gått efter min operation och jag pendlar upp och ner....JUST nu väger jag 82 kg och vill ner några kilon...  

 

Jag är STOLT !!

Viktnedgången

Startvikten : 21 okt 2010 var                     117,8 kg

 

Nu började 21 dagars " "flyt"

 

Operationsdagen 10 nov

          2010 : 113,5 kg -4,3 kg

 

24 Nov 2010 : 108,2 kg -5,8

8 Dec 2010 : 105,4 kg -2,8

26 Dec 2010 : 102,7 kg -2,5

1 Jan 2011 : 101,8 kg -0,9

21 Jan 2011 : 99.7 kg  -2,1

2 Feb 2011 : 97,7 kg -2,0

9 Mars 2011 : 94,7 kg -3,0

3 April  2011: 91,7 kg -3,0

11 April 2011 : 91,1 kg  -0,6

26 April 2011: 90,3 kg -0,8

27 April 2011 : 89,8 kg -0,5

18 Maj 2011 : 88,6 kg -1,2

28 Maj 2011: 87,3 kg -1,3

5 Juni 2011: 86,1 kg -1,2

18 Juni 2011: 85,4 kg -0,7

24 Juni 2011 : 84,2 kg -1,2

2 Juli 2011 : 83,8 kg -0,4

15 juli 2011 : 82,5 kg -1,3

3 Aug 2011 : 81,6 kg -0,9

14 Aug 2011 -82,1kg  +0,5

22 Aug 2011: 82,0 kg -0,1

29 Aug 2011: 80,2 kg  +0,2

5 sept 2011: 80 kg  -0,2

12 Sept 2011: 79,3 kg -0,7

19 Sep 2011: 78,6 kg  -0,7

26 sep 2011: 78,0 kg -0,6

8 Okt 2011: 77,4 kg  -0,6

26 Okt 2011: 76,6 kg -0,8

10 Nov 2011 : 76,4 kg -0,2

1 Dec  2011 : 74,3 kg -2,1

14 Dec 2011:76,0 kg   +1,7

21 Dec 2011 : 74,0kg -2,0

23 dec 2011: 73,3 kg -0,7

2 Jan 2012 : 74,7 kg  +1,4 

9 Jan 2012 :74,0 kg  -0,7

 16 Jan 2012:74,2 kg  +0,2

23 Jan 2012:73,8 kg -0,5 kg

30 Jan 2012: 72,8 kg -1,0 kg

13 Feb 2012: 73,3 kg  +0,5 kg

20 Feb 2012: 72,6 kg - 0,6 kg

27 Feb 2012: 71,7 kg  - 0,9 kg

5 Mars 2012: 73,2 kg  +1,6 kg

12 Mars 2012: 72,6 kg -0,8 kg

19 Mars 2012: 72,1 kg - 0.5 kg

2 April 2012 : 73,2 kg + 1,1 kg

23 April 2012 : 71,3 kg -1,9 kg

 

Har knappt vägt mig då jag haft världens platå men kör vi igen

 

27 Augusti: 70,3 -1,0 kg

3 September: 69,8 -0,5 kg

25 November:66,9 kg - 2,9 kg

2013:

17 juni 2013:70,8 kg + 3,9 kg

 

2014:

5 Januari : 75,6 kg   + 4,8 kg

23 Februari: 77,8 kg  + 2,2 kg

20 mars: 72,9 kg      -  4,9 kg

14 April: 72,4 kg     - 0,5 kg

 

 

Totalt minus = 45,4 kg

och nu ett BMI på ... 26,8

 

VILL gå ner till 63-65 kg

 

 

   

Ticker

GASTRIC BYPASS OPERATION

  En gastric bypass operation är ett hjälpmedel för att gå ner i vikt när man provat allt annat från tex olika dieter,piller ,soppor osv och man inte kan klara av att hålla kvar en stabil vikt.

Övervikt är en stor folksjukdom i dag och värre blir det hel tiden. Det finns massor av olika orsaker till en övervikt och tänk på att alla människor är inte lika. Operationen passar inte för alla, och man ska veta att det är ett verktyg bara och man får slita varje dag för att ändra hela sitt liv. man måste ändra inställningen till mat och motion för att inte längre fram börja gå upp i vikt igen !!

 

Går du och funderar på om det är en utväg för dig..TIPS:

Läs allt du kan om operationen eller prata med en kunnig läkare 

BLOGGAR JAG FÖLJER

Länkar

BMI Test - räkna ut BMI

VILL DU HA FLERA BESÖKARE

Besokstoppen

Träningsbloggar

PUSHA

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Vardagsbetraktelser bloggar

Blogg listad på Bloggtoppen.se

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

1000länkar.com - gratis länkkatalog

Blogglista.se

Viktbloggar - Dietguiden.com

free counters

Älska dig själv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Fråga mig

30 besvarade frågor

Translate my Blogg

Vad Är Klockan ??


Skapa flashcards