Hea´s hälsa med kost och träning efter en Gastric bypass

Alla inlägg under januari 2012

Av Helena Laaksonen - 3 januari 2012 10:17

INDISK ÄGGRÖRA

3 Port

Ingredienser
1 hackad lök
2 hackade vitlöksklyftor
½ hackad röd chili
2 cm färskriven ingefära
1 tsk garam masala
1 msk olivolja
5 körsbärstomater skurna i halvor
1 dl vatten eller buljong
5 ägg
Salt och peppar
Hackad färsk koriander

Tillagning

  • Sautera lök, vitlök, chili, ingefära och garam masala i olivolja i 2 minuter.
  • Tillsätt halva tomater.
  • När de börjar skrynklas lätt tillsätter du vatten och låter det koka in lite.
  • Ägg, salt och peppar vispas lätt samman med en gaffel och blandas ner i örtmassan tills den börjar stelna så smått.
  • Servera äggröran med hackad färsk koriander.
Smaklig måltid

Av Helena Laaksonen - 3 januari 2012 09:52

Idag har jag min lediga dag fast jag behöver plugga lite senare även om Alwin är ledig från sin förskola.

Jag har 2 uppgifter att bli klar med till nästa tisdag då jag har mitt stora prov..det sista jag gör i denna kursen..!!


Jag har kommit in på 4 stycken kurser på högskolan så jag kommer läsa vidare även om det nu inte blev ett helt programm just nu.


Jag måste fixa bandylistorna idag men väntar fortfarande på en tränare som ska medela mig om vilka barn han har...


Lite trött blir jag när man får vänta och be om och om igen när det ska fixas...!!


Jag får väl skrika till igen nu på allvar..Ska jag fixa kiosken så måste alla ta sitt ansvar...jag kan inte få föräldrarna att stå där om inga tider ges och då blir det ju stängt och klubben missar pengarna


Jag ska stå där ikväll också då det är match för A-Laget så det blir en sen kväll för mig och Alwin,då Kalle jobbar eftermiddag och inga av mina stora barn är hemma....


Men nu på förmiddagen ska vi köra ner till gymmet igen för Alwin vill åka ner och leka där i lekrummet igen ..De hade ju Byggare Bob leksaker där....så nu gäller det att passa på att träna medan han tycker det är roligt att vara där nere..haha


Ha en underbar dag och jag säger bara KÄMPA vidare med alla era mål ni har i livet...


FÅNGA dagen


Ta hand om er


Pepp


Hea


Fler besökare till din blogg?

  Klicka och registrera dig,och det är inte svårt !!

   Panelen

  SUPERBLOGGEN

  Bloggtrafik

   Träningsbloggar

   Viktbloggarna

  Hälsa

  Hälsa

  SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

  Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Vardagsbetraktelser bloggar

        

Av Helena Laaksonen - 2 januari 2012 21:24

Nu är det dax att komma igång med matlistan igen för ingenting blir bra i detta huset utan planering


Det blir lättsam mat och inga krussiduller denna veckan



 





Min nya veckoplanerare så familjen kan nu se vilken mat här kommer serveras under veckan:)

"Tack Andreas"


Måndag: Ugnsfalukorv med hemmagjort potatis mos och kokta morötter


Tisdag : Gitans paj med kantareller och en sallad (recept kommer )


Onsdag: Ugnspannkaka med en vitkål sallad


Torsdag: Tonfisksallad med ägghalvor


Fredag ; Kebabgryta med ris


Lördag: Halv laxsida i ugnen, en kall sås och potatis


Söndag : Rester från veckan 


Kanske ni finner något tips..smaklig måltid


Komihåg att alltid planera maten så slipper det slinka ner massa fel mat och handlingen blir mycket lättare och billigare . Jag handlar alltid rea produkter och lägger i frysen hela tiden,sedan gör jag listan efter det som finns hemma.


Kramen

Hea


                       

Min lille bus unge som väntade otåligt på maten:)







Här kom dagens food 



 


Av Helena Laaksonen - 2 januari 2012 20:50


 



Träning..Hur kan man tycka det är skönt att plåga sig på ett gym...Slita som en dåre med maskinerna och sedan springa på ett löpband frivilligt...???


Underbart säger jag nu efter mer än 1 år sedan jag gjorde min operation som hjälpte mig till en bättre hälsa och nu orkar jag träna även om det naturligtvis var mycket slitsamt i början att få in det i min vardag....


Dessa muskler som inte gjort ett handtag på 20 år skulle nu komma ur en dvala....det är skit jobbigt men det var bara att bestämma sig...


Idag sliter jag frivilligt mer än gärna och det är sååååå skönt att spänna bågen att utmana sig och bli sådär förbannad för att klara nästa mål för arg blir jag ska jag säga...


Jag kan bli skit arg om det inte funkar en dag i löpspåret och ni som följer mig vet ju hur ovän jag är med bandet på gymmet...Men jag kommer ALDRIG att ge mig för jag ska bli bättre och jag ska orka springa denna halvmara i Aug !!


Idag åkte jag och Alwin ner till gymmet och träningen blev :


Effektiv till på maskinerna 25 minuter

Löpträning på bandet blev 32:35 minuter och 4,0 km


Nu är jag igång igen..Thanks utmaningen..Då kräver jag lite mer av mig själv


Pepp till er alla


kram 

Hea


 


     





Av Helena Laaksonen - 2 januari 2012 06:48

Det visste jag efter denna julen som resulerat i massor av onyttigheter


Så efter förra utmaningen har jag plus på min våg men känns som det gör ingenting för en sådan här helg kommer ju inte igen förrän om ett år..haha


Så jag startar nu på 74,7 kg och vill tappa nu 5 kg till 26 Mars..kommer bli sten tufft med tanke på att min krpp bara sparar och sparar hela tiden efter detta året men nu ska här kämpas med träningen och då vet jag att det bli resultat, om inte på vågen men då blir det i cenimter runt maggen..haha

Men så ska jag köra ett sockerförbud på 1 månad för usch så mycket sit jag stoppat i burken..enligt mina mått mätt..absolut inte som förr...men för mycket !!


Så kör vi på alla....Är det någon som vill vara med ??


Häng bara på !!


Hälsan är det viktigaste vi har....Passa på att ta vara på den så du får ett långt liv !!


Nu bär det av till jobbet...och idag ska inte Hea jobba med barnen...

Idag ska hon stå i köket och laga mat så vår kokerska fick ta ut kompen :)


Kämpa nu..PEPP !!


kram

Hea


 



Av Helena Laaksonen - 2 januari 2012 00:11



                                                                                   



Då kör vi igång med utmaningen som kommer hålla på från 2 jan till 26 Mars och det

 

                                                blir sammanlagt 12 veckor..!!


Har man inte anmält sig så går det bara att slänga in en kommentar och börja, det är aldrig för sent !!


Brytdagarna kommer vara på måndagar och första invägningen ni gör är Mån 2 Jan och nästa


rapporteringen blir till mig Måndagen den 19 mars...


Varje vecka för jag in era resultat och lämnar ni inte dem blir det rött, annars grönt.


Jag kommer inte skriva ut vikten för det kan vara känsligt för vissa så ni får hålla reda på er


startvikt och bara ge mig resultatet.


Vi är just nu 30 stycken som ska kämpa i massor och hoppas det kommer in några till som


inte lämnat resultaten


Totalt är målen att tappa 169 kg på dessa 12 veckor


OCH vi ska träna massor av minuter..wow...



Vi har valt att tillsammans träna 4900 minuter per vecka..Inte klokt va !!??

Det blir i timmar hela 80timmar i veckan..

+ en tjej som valt steg i stället.

Så duktiga vi är !!

Deltagare i grönt har länkade sidor


Här kommer era mål 




Deltagarna : 



  1. Helena  5 kg  +120 minuters träning per vecka  - 2,7 kg och 135 min träning,totalt  1494 min
  2. Sara  8 kg + 180 minuters träning per vecka  - 0,8 kg och 220 min träning,totalt 400 min
  3. Frida  8 kg + 180 minuters tränig per vecka -1,6 kg och 200 min träning
  4. Kalle  3 kg  + 180 minuters träning per vecka   -- 2,8 och 420 min träning,totalt 1603 min träning
  5. Jessica  6 kg  + 90 minuter träning per vecka  - 9,4 kg och 0 min träning, totalt 670 min = UPPNÅTT MÅLET Grattis !!
  6. Ulrika  5 kg + 90,ökar till 120  minuters träning per vecka    - ---1,6 och 150 min träning, totalt 910 min
  7. Angelica 10 kg  +120 minuters träning per vecka - -7,5 kg och 150 min träning,totalt  1440 min
  8. Tuula  5 kg börjar denna vecka
  9. Marie  3 kg + 120 minuters träning per vecka. - 2,7 kg och 225 min träning,totalt 1610 min
  10. Alexandra  5 kg =Klarat mål,ökar till 10 kg 120 minuters träning per vecka -- -9,6 kg och 230 min träning,totalt 2010 min
  11. Alexandra Ly    10 kg + 120 minuter träning per vecka  - 10,2 kg och 130 min träning,totalt 1485 min
  12.  Henrik Zäta   10 kg +180 minuters träning per vecka - 6,5 kg och 45 min träning,totalt 1080 min
  13. Margareta    240 minuters träning per vecka 360 min träning totalt 3855 min
  14. Viktbekämpning 9 kg + 315 minuters träning per vecka
  15. Johanna L 10 kg + 180 minuters träning per vecka  -3,1kg och 190min träning,totalt 470 min
  16. Emelie 4 kg + 180 minuter träning per vecka - -3,0 och 210 minuters träning,totalt 1097 min
  17. Lena   6 kg + 315 minuters träning per vecka - -6,7 och 60 min träning,totalt 1810 min= UPPNÅTT MÅLET,Grattis !!
  18. Anette  5 kg + 120 minuters träning per vecka -  -5,1 kg och 145 min träning,totalt 810 min = UPPNÅTT MÅLET Grattis!!
  19. Kristina   270 minuters träning per vecka  300 min träning,totalt 4180 min
  20. Therese  3 kg + 70.000 steg per veckan  +-0 och 63128 steg
  21. Kathrin 8 kg + 250 minuters träning per vecka  - 4,1 kg och 309 min träning, totalt 3208 min
  22. Susanne 6,9 kg + 60 minuter träning per vecka - 6,8 och 0 min träning,totalt 0 min
  23. Tommy 5,6 kg + 60 minuters träning per vecka -- -3,6 kg och 0 min träning,totalt 0 min
  24. Ninna 6 kg + 120 minuters träning per vecka  - -1,8 kg och 20 min träning,totalt 1221 min
  25. Madde 10 kg + 210 minuters träning per vecka  +0,7 och 120 min träning,totalt 1050 min
  26. Sussie   7 kg + 180 minuters träning per vecka  - 4,6 kg och 0 min träning totalt 720 min
  27. Johanna K  7 kg och 240 minuters träning per vecka  +0,4 kg och 155 min träning,totalt 2035 min
  28. Herr fantomen 3,5 kg och 240 minuters träning per vecka - -2,1 kg och 240 min träning, totalt 990 min
  29. Fru fantomen  6 kg och 180 minuters träning per vecka - -3,2 kg och 0 min träning,totalt 510 min
  30. Malin 5 kg och 120 minuters träning per vecka. - 2,7 kg och 300min träning, totalt 1365 min
 
 
Vecka 1 i utmaningen är över och titta på alla fina siffror..Imponerande i massor ska jag säga
Några har inte kommit in med sina resultat så en liten påminnelse till er !
Totalt växte vårt fettberg från o kg till 21,1 kg och i tränings minuter kom vi upp till 2781 minuter och drygt 63000 steg.
 
 
 
NU kämpar vi alla till nästa vecka att klara sina tränings minuter så vi kommer upp till 4000 minuter..Heja Heja i massor och PEPP !!!
Träningen är viktigast,glöm inte det ..Kilon och cm kommer då på köpet :)
VAR STOLTA !!
 
Vecka 2 i utmaningen är över nu och totalt växte berget med 13,8 kg till så vi har nu tappat totalt 34,9 kg och vi har tränat ihop hela 4215 min..wow med stora bokstäver säger jag bara !!!
TITTA !!!  Vi fixade tillsammans dessa 4000 minuter som jag hade hoppas på...Vad duktiga ni alla är ! Nu är vi igång på allvar och ger järnet till nästa vecka. ta hand om er alla och VAR STOLTA !!  Nu fortsätter vi med dessa minuter och kanske ökar på lite till:) !!
 
Så var vecka 3 till sin ända och här kommer veckans resultat. Vi har gått ner hela 15,6 kg till vårt fettberg !! Totalt har vi nu tappat hela 50,5 kg Tränings minuterna är hela  4.239 minuter..WOW !!! Vi ökade på minuterna lite till denna vecka..Perfekt !
Det roliga var att just nu har INGEN lämnat in ett plus..Hur kan det ens vara möjligt på så många personer.
Nu gäller det att kämpa som fasen då till nästa vecka så inte våger springer uppåt..Kämpa vidare mot nästa vecka..Var stolta över er !!
NI är så jäklas duktiga !!!    
 
Nu har vi kommit in i vecka 4 och kämpar:) Vi har tappat hela 8,8 kg och tränings minuterna blev hela 2944 minuter. Totalt är fett berget nu 59,3 kg.
Det verkar som denna vecka har varit jobbigt,och slitig?
Själv tycker jag den var hemsk och vet inte riktigt varför heller... 
Det märks på siffrorna att vi kommit en bit på vägen och det är jobbigt att hålla fokusen....MEN nu måste vi ta tag i det igen på allvar..Kämpa vidare och titta hur duktiga ni varit ! Kämpa lite det där extra så kommer belöningen i massor. Ta hand om er,kramizar
 
 
Då är vi på resultat nummer 5 och vi har denna vecka tappat 7,4 kg och tränings minuterna blev denna vecka 3144 minuter. Totalt har vi nu tappat 66,7 kg men det går segt nu va??
Vad säger ni själva...Tränings minuterna går också sämre för många..ink mig...Varför då??
Det är några som tränar på i massor så siffrorna hålls uppe men vad händer med oss andra...
Är alla förskylda eller börjar vi bli lite bekväma igen??
Jag är nog lite både och för tillfället..jag är inte så sjuk att jag inte kan gå i rask takt,så varför gör jag inte det allafall då...?? Hmmmmmm...Ännu en funderare att ta nu till denna vecka för nu ska det fasen bli ändring på mina vanor...Om jag så ska bo på gymmet i helgen,,haha
 
Nu är vecka 6 räknat och vi har tappat 9,3 kg denna vecka och det går lite segt kan man tycka men kroppen sparar ibland så det är bara att höja till träningen lite extra nu för att få fart på det igen !!
Totalt har vi nu tappat 76 kg och tränings minuterna blev denna vecka 3120 minuter...Vad tycker vi om det ??
 

Vecka 7 är slut och många har inte rapporterat men nu fick jag sätta in siffrorna ändå. Vi har totalt denna vecka tappat 8 kg precis och det är väl inte dåligt. sammanlagt har berget nu vuxit till 84 kg...Kommer vi hinna tappa totalt 100 kg ? Tränings minuterna denna vecka blev 2694 minuter. Nu börjar vissa tappa lite fart och jag är ju en av dem som inte riktigt håller mina mål känner jag...Varför går det trögt? Vad är jobbigt och vad går bra ? Titta hur veckorna varit och analysera dem. Det är jobbigt att förändra sin vardag och ändra vanor och ibland sätter man för höga mål till en början och då tappar man till slut. Vad är rimmligt?
Vad tror ni ?
 

Vecka 8 var till sin ända..Och jag ber om ursäkt för ni inte fått alla resultat..Här kommer de..Vi har tappat 8,4 kg men då är det jätte MÅNGA som inte kommer med sina resultat..vad händer..Börjar ni ge upp??

Totalt har vi tappat nu 92,4 kg och vi har tränat denna vecka 2661 minuter......NU är det 4 veckor kvar men nu när ni läser detta blir det ju bara 3 eftersom det är vägdag igen i dag..Sorry.....Men nu är det dax för oss alla att ge järnet de sista veckorna som bara springer mot våren !! Heja Heja till max nu !!!

Träna mera minuter denna vecka som kommer än ni uppgett..försök allt ni kan så kommer vi upp i 4000 minuter !!



Då var vecka 9 räknade och som vanligt är jag ju sen...Men här kommer siffrorna...Vi har tappat denna vecka 4,2 kg. Jag trodde vi skulle komma upp i 100 kg denna vecka men nu får vi köra på till nästa vecka. Totalt har vi nu tappar 96,6 kg. Tränings minuterna blev denna vecka 2362 minuter tillsammans !


Jag tror många börjar bli trötta efter denna tråkiga vintern och snart är våren här och jag tror att vi kommer vakna upp och må bättre snart och få mera ork  när ljuset kommer in i vardagen. Nu är det inte långt kvar..NU KÄMPAR VI I MASSOR i det sista!!

Pepp i massor...Heja Heja



Här kommer vecka 10 resultat...Totalt har vi tappat denna vecka 7,2 kg och NU har vi tillsammans tappat över 100 kg..Totalt nu: 103,8 kg !! Kan ni förstå hur mycket det är från våra kroppar....wow säger jag!

Grattis alla !!

Tränings minuterna blev denna vecka 2407 minuter :) Vi har tappat massor utmanare verkar det som så dessa tränings siffror får vi vara jätte nöjd med !!



Nu kommer resultatet för vecka 11..sent..jag igen !!!

Totalt har vi tappat denna veckan 3,3 kg...Vad händer?? Det är många som hoppat av nu på slutet..NI andra..kämpa vidare nu imassor..NI fixar det !

Totalt har tränings minuterna blivit 2704 minuter,och det är ju jätte bra siffror på de som är kvar !!

Totalt har vi tappat 107,2 kg...wow...

Nu är det slutspurten i MÅL!!

Heja Heja i massor !!


Vecka 12 är till sin ända och utmaningen för denna vända är slut:)

NI alla ska vara super stolta över er själva!!

Denna vecka tappade vi 6,6 kg och totalt under denna utmaningen  gick vi ner tillsammans hela 113,8 kg...wow säger jag !!

Vi har tränat massor,hela 33476 minuter...Blir 557,9 timmar och i dygn hela 23,2 dygn....

Vi har alltså tränat av 12 veckor nästan 3 veckor tillsammans...det ni !!!

Kram på er



Gör vi alla de minuter vi skulle ??

Det gör inte jag som jag vet allafall..det har varit förskylningar hos många och jag hoppas vi snart kan få bort dem så vi kan sätta fart nu mot våren !!
Kämpa vidare nu och vi tar detta lilla extra nu över helgen..Gör ett extra pass !!
Heja Heja i massor,kramizar 
 
NU ska vi komma upp till 4.000 min va ?? till nästa vecka..HEJA heja alla så kämpar vi det lilla extra denna vecka..
 
 
 
Nu kämpar vi järnet med våra mål så kommer vi alla nå resultat

 
 
Heja Heja och PEPP i massor !!!
Kramen Hea


Av Helena Laaksonen - 1 januari 2012 17:43




 


Jag sitter och peppar mig själv för mina mål som kommer ligga så här :


Jag VILL tappa 5 kg på dessa 12 veckor


Jag SKA träna 120 minuter per vecka för att komma igång


Jag SKA vara sockerfri i 1 månad = 2 Jan - 2 Feb


Ikväll kommer jag lägga ut era mål här på bloggen men ni som inte har lämnat mål än...INGEN fara...


Här kan man börja när man vill !!


Men det är ju bra att komma igång så snabbt som möjligt på nya året


Alla är vi olika,använder oss av olika metoder och det finns väl ingen som är rätt eller fel även om man kan tycka massor...


Vi är många som gjort en gastric bypass med har även andra med andra metoder och jag kan bara säga 


HEJA HEJA och PEPP i massor


Här stöttar vi varandra till max mot våra mål..


Kika in på utmaningen och skriv en kommentar med dina mål..Precis som DU vill ha dem !!


Kramizar

Hea

 



 

Av Helena Laaksonen - 1 januari 2012 10:03

Jag hittade den jäkla sladd till slut.....Den låg i mina löparskor och gömde sig...Inte konstigt att jag inte hittade den då latmasken varit framme igen och skorna legat kvar i väskan..haha


     

Vi gör oss lite julfina  och till och med hunden fick en tomtedräkt även om hon hade den bara i 10 minuter..


         

Vi lagar till det sista till                                                   Kalle är en nöjd man     Kusin Per med hans sambo Rita

julbordet                                   och barnen plockar upp

                                                alla säckar med klappar.




                                                                 

             Andreas och Fredrik tar en titt                                                                Mys framför tv

                         i choklad asken


                                   

                                   Emilia och Anastasia                                     Alwin och hans idol Evelina

                                                                                                         Han ville göra allt hon gjorde


 

Ritas mamma Dina kom besök över jul från Ryssland 


              

                    Och så kom äntligen tomten med säcken.. HO HO HO Finns här några snälla barn...

                     Lille Lucas tittade storögd på tomten,men jo...han är nog snäll.....men bäst att sista i mamma Lisas                                       knä och även pappa Carl och Emilia, Pia och Andreas finns med på bilden    



     

        


                 Alla hade varit mycket snälla tydligen för oj så mycket klappar det var. Alla väntar tåligt...





                                                   

             Kewin undrar nog...Hm.....Får jag mina spel jag önskade... Och Jonna och Andreas myser till tomten




                                                         

       Kalle tyckte någonting var jätte roligt och Tomten var så snäll tyckte Alwin så en stor kram var på plats


               


                                                     

                    Min underbara moster           Wow..En egen brandstation             Och nu kan jag bygga



                                                          

Jag fick nya tränings hörlurar                   Och ett par underbara tofflor          Och matmannen i mitt liv

Nu finns ingen ursäkt..Bara träna !!          Slipper jag frysa...brrrr                     Jag gillar honom i massor

                                                                                                                       Han kan LAGA mat !!


Sedan fick jag en mascara av min underbare son Kewin,present kort att shoppa loss för,en veckoplanerare där jag ska skriva veckans matsedel,underbara tvålar....men bästa julklappen var att vara tillsammans med min familj i Dalarna. 



     Vi var totalt 21 stycken på julen och det var en underbar jul med många skratt och god mat och bara att njuta med familjen.



                                                   Här kommer nu lite party på juldagen

Göran, kusin Pias sambo sjunger i massor och det var dax för en karaoke kväll så vi gick ut och slog klackarna i taket och hade jätte roligt


                                                             

Jonna gjort sig party snygg..                             Fint par:)                                              Pingla va..haha

.Med sina miner..hihi                                                           


                              

               Pia och Annelie                   Ja,vad säger man..     Pia tar sig en smirnoff     Jonna och Andreas

                                                               

                       Jag och min gubbe och var ju tvungen att visa vad jag drack...som vanligt...en Smirre....Mums


                     

             Morgan och Andreas     Så var det dax igen...       Kan de inte uppföra sig    Morgan och Pia





                      

      Jag och Morgan          Göran fick nästan en puss                                    På vägen hem

   


Ja,nu fick ni massor av bilder av mig, familjen ****Ler


Jag ska fixa nyårs bilderna så kommer de ut sedan här..


Ha en underbar dag och hoppas ni inte är för bakfulla, trötta !!


Glöm inte UTMANINGEN som startar imorgon...


Kramizar


 




Presentation


46 årig tjej som genomgått en gastric bypass operation 10 Nov 2010. Följ min vardag där jag försöker finna en balans i livet med hälsa, kost och träning med familjelivet. Välkommen till mig!

Besök till min blogg

Besöksstatistik

Vad får ni använda från min blogg

Hejsan och roligt att ni kikar in på min blogg !

NI FÅR GÄRNA KOPIERA MINA RECEPT MED BILDER MEN ALLA MINA BILDER TAGNA PÅ MIN FAMILJ OCH VÄNNER OSV STANNAR PÅ MIN BLOGG.

Tack !! // HELENA

Kategorier

Träningsdag bok

 

  

 

   

Här är dagen efter min operation 113,5 kg...10 nov 2010

 

 

Gått ner 15 kg sedan starten !!

 

   

Gått ner 20 kg sedan starten

 

 

Gått ner 30 kg sedan starten

 

  Här är jag nu....gått ner 35 kg sedan starten ..Säger bara WOW   

 

     Nu har jag tappat 40 kg

                     JIPPI

 

   16 månder efter  min operation

    Nu har jag tappt 45 kg !!

 

 

2 år efter min operation och jag har tappat 48,3 kg   Min bröllopsdag 10 maj 2014

5 år har gått efter min operation och jag pendlar upp och ner....JUST nu väger jag 82 kg och vill ner några kilon...  

 

Jag är STOLT !!

Viktnedgången

Startvikten : 21 okt 2010 var                     117,8 kg

 

Nu började 21 dagars " "flyt"

 

Operationsdagen 10 nov

          2010 : 113,5 kg -4,3 kg

 

24 Nov 2010 : 108,2 kg -5,8

8 Dec 2010 : 105,4 kg -2,8

26 Dec 2010 : 102,7 kg -2,5

1 Jan 2011 : 101,8 kg -0,9

21 Jan 2011 : 99.7 kg  -2,1

2 Feb 2011 : 97,7 kg -2,0

9 Mars 2011 : 94,7 kg -3,0

3 April  2011: 91,7 kg -3,0

11 April 2011 : 91,1 kg  -0,6

26 April 2011: 90,3 kg -0,8

27 April 2011 : 89,8 kg -0,5

18 Maj 2011 : 88,6 kg -1,2

28 Maj 2011: 87,3 kg -1,3

5 Juni 2011: 86,1 kg -1,2

18 Juni 2011: 85,4 kg -0,7

24 Juni 2011 : 84,2 kg -1,2

2 Juli 2011 : 83,8 kg -0,4

15 juli 2011 : 82,5 kg -1,3

3 Aug 2011 : 81,6 kg -0,9

14 Aug 2011 -82,1kg  +0,5

22 Aug 2011: 82,0 kg -0,1

29 Aug 2011: 80,2 kg  +0,2

5 sept 2011: 80 kg  -0,2

12 Sept 2011: 79,3 kg -0,7

19 Sep 2011: 78,6 kg  -0,7

26 sep 2011: 78,0 kg -0,6

8 Okt 2011: 77,4 kg  -0,6

26 Okt 2011: 76,6 kg -0,8

10 Nov 2011 : 76,4 kg -0,2

1 Dec  2011 : 74,3 kg -2,1

14 Dec 2011:76,0 kg   +1,7

21 Dec 2011 : 74,0kg -2,0

23 dec 2011: 73,3 kg -0,7

2 Jan 2012 : 74,7 kg  +1,4 

9 Jan 2012 :74,0 kg  -0,7

 16 Jan 2012:74,2 kg  +0,2

23 Jan 2012:73,8 kg -0,5 kg

30 Jan 2012: 72,8 kg -1,0 kg

13 Feb 2012: 73,3 kg  +0,5 kg

20 Feb 2012: 72,6 kg - 0,6 kg

27 Feb 2012: 71,7 kg  - 0,9 kg

5 Mars 2012: 73,2 kg  +1,6 kg

12 Mars 2012: 72,6 kg -0,8 kg

19 Mars 2012: 72,1 kg - 0.5 kg

2 April 2012 : 73,2 kg + 1,1 kg

23 April 2012 : 71,3 kg -1,9 kg

 

Har knappt vägt mig då jag haft världens platå men kör vi igen

 

27 Augusti: 70,3 -1,0 kg

3 September: 69,8 -0,5 kg

25 November:66,9 kg - 2,9 kg

2013:

17 juni 2013:70,8 kg + 3,9 kg

 

2014:

5 Januari : 75,6 kg   + 4,8 kg

23 Februari: 77,8 kg  + 2,2 kg

20 mars: 72,9 kg      -  4,9 kg

14 April: 72,4 kg     - 0,5 kg

 

 

Totalt minus = 45,4 kg

och nu ett BMI på ... 26,8

 

VILL gå ner till 63-65 kg

 

 

   

Ticker

GASTRIC BYPASS OPERATION

  En gastric bypass operation är ett hjälpmedel för att gå ner i vikt när man provat allt annat från tex olika dieter,piller ,soppor osv och man inte kan klara av att hålla kvar en stabil vikt.

Övervikt är en stor folksjukdom i dag och värre blir det hel tiden. Det finns massor av olika orsaker till en övervikt och tänk på att alla människor är inte lika. Operationen passar inte för alla, och man ska veta att det är ett verktyg bara och man får slita varje dag för att ändra hela sitt liv. man måste ändra inställningen till mat och motion för att inte längre fram börja gå upp i vikt igen !!

 

Går du och funderar på om det är en utväg för dig..TIPS:

Läs allt du kan om operationen eller prata med en kunnig läkare 

BLOGGAR JAG FÖLJER

Länkar

BMI Test - räkna ut BMI

VILL DU HA FLERA BESÖKARE

Besokstoppen

Träningsbloggar

PUSHA

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Vardagsbetraktelser bloggar

Blogg listad på Bloggtoppen.se

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

1000länkar.com - gratis länkkatalog

Blogglista.se

Viktbloggar - Dietguiden.com

free counters

Älska dig själv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Fråga mig

30 besvarade frågor

Translate my Blogg

Vad Är Klockan ??


Skapa flashcards