Hea´s hälsa med kost och träning efter en Gastric bypass

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Detta får en att bli förbannad !!!

Av Helena Laaksonen - 30 augusti 2011 23:12

Denna personen är ute bara efter att vara elak !!

Har läst om hennes påhopp förr och jag gjorde en kommentar och nu var det min tur att få en salva av henne !!!

Hennes egen mamma har gjort denna operation och hon är då FAN inte lycklig över alla jävla hud som hänger skrev hon...BLA BLA

Sedan är alla feta människor lata som gör denna operationen för med motion och rätt kost kan ALLA gå ner i vikt..Observera ALLA !!!


Hon har minsann gått ner i vikt på så sätt och då kan ju alla göra desamma...

Oj,oj,världen är liten..Tänk att alla människor är lika va??!!


Alla heter väl Anna också ??


Jag blir arg,besviken och ledsen för alla tjockisar som vi som behöver stöd !1

Vilket verktyg som man använder sig av spelar det någon roll..Jag KAN INTE ligga i soffa och käka godis hela dagarna om hon tror det....


Här kommer kommentaren till mig....Men hon var feg att inte visa sin blogg...Men jag kan den så jag kan hänga ut den nästa gång....


ANNA:


Jag förstår inte varför folk tar till den operationen?
Man går ner i vikt av att äta mindre, det är enkel matte ta in mindre energi än vad du gör av med. Så ändrade och minskade kostvanor samt träning är det som behövs för att gå ner i vikt, inte en onödig gastric bypass operation! Och det är definitivt INGET att skryta med, eftersom att det är en onödig och inte särskilt smart utväg för överviktiga och lata människor!
Jag själv har gått ner 25kg utan någon operation så nog allt går det!

 



Jag säger bara TACK FÖR DEN !!!


Kram på er andra...JAG SLITER VARJE DAG !!




 
 
Loosern

Loosern

30 augusti 2011 23:25

Äsch, strunt i henne. Hon är ju trångsynt och vet inte vad hon snackar om. Det säger väl sig självt att alla människor behöver olika sorters tillvägagångssätt. Vi är ju alla olika. Och tur är väl det för jag hade inte velat att alla skulle vara som den där Anna... ;-)
kram!

http://anotherlooser.blogg.se

Helena Laaksonen

30 augusti 2011 23:29

Jag bryr mig inte..jag blir bara så förbannad på att sånna människor kränkt mig i hela mitt liv,,Nu går det inte längre..Jag lever,mår för bra,men hon var inte snäll mot en tjej här om dagen som skulle göra sin operation idag tror jag det var..USCH !!'
Tänk vad världen kan vara elak...från dem som varit berg själva..Helt otroligt säger jag bara !!
kramiz till dej

 
Johanna

Johanna

30 augusti 2011 23:39

Hah... en som inte vet vad hon pratar om! Jag
vill ha bloggadressen Helena!

http://healthaboveall.wordpress.com

Helena Laaksonen

31 augusti 2011 19:09

Kommer om hon fortsätter ska jag säga...:)

 
smala jaga

smala jaga

31 augusti 2011 07:29

Jag har ooxå en sånn som precis som vi kämpar med vikten på samma sätt som jag med slanka pulver.
Jag tycker att ska man nu skriva nåt så ska man göra det på ett bra konkret snällt sätt fför man kan framföra sin åsikt på ettt bra sätt om man nu måste det.
Jag blir lessen när jag får sådana kommentarer för de sårar o då är det av en msk som är i samma sits som mig endå.

Jag vet att min trakkare är in här ibland hos dig o jag hoppas det inte är hon!

Låt det rinna av är lättare sagt en gjort för det känns hopplöst så nu funderar jag på att skita i allt pga henne!
Bra va....not
En anna tjej var hon på så mycket att den la av med bloggandet

Känns tröstlöst

http://htpp://motsmalajag.blogspot.com

Helena Laaksonen

31 augusti 2011 18:56

Oj,har du också en trakkare..Vad heter hon,och hur vet du att hon finns hos mig??..Jag har aldrig märkt någon förr som vill mig illa..
Jag kommer aldrig sluta hjälpa andra människor eller mig själv genom att SLUTA blogga !!
Jag vill finnas för andra,,och även stärka mitt eget självförtroende,därav min blogg:)
Lycka till,kramiz

 
N

N

31 augusti 2011 07:44

jag tror mer på att hon är avundsjuk på dig och alla andra som har eller ska göra/gjort operationen för att hon inte fick de låter så... men skit i henne

http://entjejsbloggomattvarabisexuell.bloggplatsen

Helena Laaksonen

31 augusti 2011 18:53

Klart hon är avundsjuk,,hon kommer ju gå upp i vikt igen..Inte jag:)
kramiz

 
Imsavimsa

Imsavimsa

31 augusti 2011 08:15

Var bara tvungen att läsa o kunde inte låta bli att kommentera. Alltså, man skall ju inte bry sig om såna som henne, men ibland rinner sinnet över. Sorry! Men det är vi som mår bra, o hon som mår dåligt.
Kram

http://imsavimsas.blogspot.com

Helena Laaksonen

31 augusti 2011 18:52

Hon betyder ingenting..Hon är ingenting..En dag står hon helt ensam pga av sin brist på empati..
Synd att människor ska må så dåligt så de måste kränka andra
tyvärr
kramiz

 
Tjocka Tanten

Tjocka Tanten

31 augusti 2011 09:06

Va f*n är detta? Helt otroligt. Det är väl inte försjutton gubbar lata människor som gör denna operationen. Ofta är det en sista utväg för man inte har lyckats med att gå ner innan av olika anledningar. Eller så gör man den för sin hälsa enl läkares råd. Ja var tar skinnet vägen, ovasett om man gör operation eller gå ner på annat sett så kommer skinn hänga, beroende på hur mycket vikt man skall gå ner. Visst det är inte vackert men är inte hälsan värd mer än att skinnet hänger? Det tycker jag. Jag går inte ner för att se bättre ut, utan först och främst för min hälsa och för att jag skall må bra. Sen kommer allt annat där efter... Stå på dig Helena, du är bra. Krameli Kram

http://www.tjockatanten.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

31 augusti 2011 18:48

Precis så ska du tänka,härliga ord..Tack:)
Man kan operarea sig eller vad som sen..huvudsaken är ju att du kommer ner i vikt så man slipper gå på sin egen begravning..Fattar ju inte denna tjejen tydligen..Jag ville inte DÖ..Min mamma dog 41 år gammal och var inte ens överviktig men vi har hjärt oh kärlkramp i släkten
Jag vill leva,se min barn växa upp..
Så om jag är LAT...Då är jag väl det,,haha

 
Ingen bild

-51

31 augusti 2011 09:24

Först: Vad bra att det (på något sätt)löser sig. Och vilken schysst kille som verkligen försöker vända ut och in på sig själv för att komma fram till en lösning. Professionellt!

Sen: Jag är åxå opad. Över 50 kg är tappade, 8 kvar. Det kan jag säga har räddat mig. Är otroligt ödmjuk och tacksam för att jag fått möjligheten.

Mina nära & kära är jätteglada för min skull. Även om ett par sagt att de aldrig skulle göra det, men att det är var och ens val. Och är jag nöjd med beslutet så stöttar dom mig.

Men så har (hade) jag en (så kallad) vän, som i mitt ansikte sagt precis det som "Anna" kommenterat... att jag var lat som gjorde det, att det går ändå, att det är den lätta vägen.

Vi hade druckit och jag kände inte att det var riktigt rätt att ta den diskussionen då och bad henne - flera gånger - att sluta. Men hon fortsatte och tillslut reste jag mig, storgråtandes, och gick därifrån.

Dagen efter ringde hon mig. Och fortsatte. Det slutade med att jag bad henne ha ett underbart liv. Och nu, över ett år senare, har vi varken setts eller hörts.

Men vet du? Jag är så mycket lyckligare utan henne. Det hade inte gått att fortsätta, för hennes sätt att agera förändrade min syn på henne så enormt. Plötsligt blev en go å rar vän en helt annan person än den jag trodde. Hon var f.ö väldigt positiv till det innan. Detta kom när jag gått ner typ 35 kg.

Just det... behöver jag ens tillägga att hon hade en liten övervikt (för liten för op) som hon kämpat med i många år?! Den typen av kommentarer tror jag bottnar i avundsjuka. Som in sin tur kommer av okunskap. De tror att vi tar den lätta vägen, när det i själva verket ligger en massa jobb bakom.

Nä, vi skiter helt enkelt i dom människorna tycker jag. För det är vi som vet!

Önskar en fortsatt bra viktminskning!

Helena Laaksonen

31 augusti 2011 18:42

Först vill jag säga grattis till alla dina tappade kiolon,bra jobbat. Ja,de som tror att man gör denna operation,lägger sig på soffa och käkar godis och går ner i vikt är knäppa och helt ovetande att VI måste precis som Alla bara ändra vårt liv helt...Operationen är ju bara ett verktyg till hjälp att komma igång,resten får vi stå för själv...jag träna upp till 3 gånger i veckan,lägga om hela min kost för att må bra...
Klart det är avundsjuka din vän hade,,tålde väl inte att du blev smalare och då helt plötsligt hade du väl "fuskat" med en operation..Den har jag hört förr,,så tråkigt men sånna vänner behöver vi inte,de som suger energi och aldrig ger utan bara TAR !!
Ha en underbar kväll.kramiz

 
Sussie

Sussie

31 augusti 2011 10:25

Vilken människa!
Visst ALLA KAN GÅ NER I VIKT! Det sa de även på sjukhuset innan jag gjorde min operation...men alla förbränner inte lika snabbt så det är svårt att hålla vikten när man gått ner.
Tycker denna Anna borde läsa på lite mer hur människokroppen fungerar!
Man blir förbannad på såna människor men ta inte åt dig! Det finns många andra som stöttar dig! :)
Kramar

http://sussisviktblogg.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

31 augusti 2011 18:36

Jag kommer aldrig ta åt mig för en sådan människa. Jag har underbar människor runt om kring mig och här på bloggen stöttar massor av människor mig varje dag..Ni alla är härliga. Jag hoppas hon öppnar sina ögon en dag och inser att hon kom ur koman hon lever i.
Jag har gått ner massor förr,men aldrig lyckats hålla vikten och går upp ännu mera..Förstår inte hon...
kramiz

 
Ingen bild

Malin

31 augusti 2011 10:41

Hej hej!
Förstår att du blir förbannad det blir jag bara av att läsa vad hon skrev till dig. Jag ska själv snart genomgå en operation. Har försökt med ALLA metoder de senaste 11 åren och ingenting fungerar fullt ut... Jag äter mindre och enligt kostekonomernas "matxchema" och tränar enligt PT´s "ordinattion". MEN det händer bara till en viss vikt sedan är det stopp.... SÅ hon Anna måste ha välfigt lite kunskap om att alla människor är OLIKA! Kram och grattis till din vinst över vikten =)

Helena Laaksonen

31 augusti 2011 18:34

Tack Malin och jag önskar dig ett stort lycka till med din operation.
Denna Anna har problem,det kommer ikapp henne en dag tyvärr.
Välkommen tillbaka och berätta hur det går för dig och vi kan kämpa tillsammans:)
kramiz

 
smala jaga

smala jaga

31 augusti 2011 21:45

Min trakkare heter inte anna men väl ett annat tjejnamn som jag ser är här inne o peppar dig för här o på andra ställen där vi rör oss vid samma bloggar är hon trevlig o ger pepp - det är bara mig hon är taskig o faktiskt elak emot

http://htpp://motsmalajag.blogspot.com

Helena Laaksonen

1 september 2011 08:05

hmmmm,,det låter inte alls roligt:)
Hoppas denna tjejen ser detta här nu och inser att alla är olika och man måste respektera alla. Gillar man något som andra skriver..Läs inte det då:)
Kämpa på mot dina mål och ge aldrig upp..kramiz

 
*emma*

*emma*

31 augusti 2011 22:04

Tråkigt med såna människor!
Tråkit med SKITSNACKARE åxå!!!

Suck!

http://motettslankareliv.webblogg.se

Helena Laaksonen

1 september 2011 08:03

Hejsan Emmma:9
tack för ditt stöd..Visst är det jobbig,tråkigt att människor inte förstår att vi är olika individer..Alla kan vi inte vara lika,och det vill vi väl inte heller...
Ta hand om dej,ha en skön dag..kram

 
Ninna

Ninna

1 september 2011 07:36

Inskränkta människor finns det gott om! Tyvärr! Det man inte varit med om har man svårt att förstå, MEN man kan iaf försöka. Jag tyckte också operation var fusk tidigare, men insåg efter mitt sjuttielfte försök att gå ned i vikt, att jag nog måste ta till den där "onödiga" operationen.

Jag vet att det finns lata människor, de som fortsätter snaska o ha sig trots operation och de människorna ger jag inte mycket för. De kommer om några år att vara "tjockisar" igen och har missbrukat skattebetalarnas pengar. Men alla vi andra, vi som tar operationen på allvar och som du säger, kämpar varje dag, för att det ska bli bra; Vi är värda en rejäl applåd och massor av röda rosor, för vi har bestämt oss en gång för alla! Resten av våra dagar blir ett liv i sundhetens tecken. Så det så! :) Kram

http://dragonfly08.wordpress.com

Helena Laaksonen

1 september 2011 07:59

Jag håller med dej i det mesta. Lat kan man säga kanske eller så har de inte varit redo för att det är ett verktyg. Många tror att man kan ligga på soffa och käka godis tyvärr. Sedan har många ett matmissbruk som jag själv och jobbar man inte med det kommer missbruket ta över kanske en dag igen...Sjukvården måste erbjuda/eller berätta att man kanske behöver terapi och verkligen förklara att detta ÄR ETT VERTYG bara,ingen under medicin..
Jag kämpar varje dag mot mitt missbruk,,,abstinesen kommer då och då,men det gäller fortfarande att planera hela min vardag för att inte falla i gropar igen...har man inte förstått detta får nog problem igen efter ett tag och de är så lyckliga eftersom de kan ÄTA allting igen...jag är sååååå glad att jag dumpar på vissa saker,,haha
Vi som sagt sliter och kämpar och jag önskade att alla förstod detta som inte gjort denna operation,men är man inte påläst så tyvärr dömmer man snabbt
Kämpa på nu,du är jätte duktig
kramiz

 
Ullissa

Ullissa

1 september 2011 10:46

VIsst jag skulle bli jätte glad om jag kunnat gå ner på "vanligt" Sätt men det kan jag inte! Har som alla andra testat minst 100ggr!
Dett är som tidigare sagt ingen mirakel kul utan ett hjälpmedel! Livet är inte i början en dans på Rosor efter Op Utan man får kämpa ändå! Det är inte lätt med en Op heller! Lägga om hela sin livstil tar tid å det är en stor omställnning!
Denna Anna kan hoppa å ta sig någonstans Kanske gå in å ransaka sig själv kanske! Så hon kan vara lite trevligare! Som sagt tror hon e avundsjuk!
Kramisar!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

1 september 2011 16:56

Visst sliter vi som djur men hon har inte förstått det alls tydligen.Hennes mamma kanske sitter på röven och inte gör något,jag vet inte..
Vi är stolta allafall:)!!
kramiz

 
Ingen bild

merina kjellberg

2 september 2011 09:24

fattar inte folk som sitter o följer andras bloggar, bara för att sen tracka dom o va elaka, fattar ingenting ,tror ingen av er gjort magoperationen om det inte var en sista utväg, det är ju inte direkt riskfritt

Helena Laaksonen

2 september 2011 11:43

Nej,visst är det konstigt att man inte har ett eget liv utan måste förstöra andra,eller försöka alla fall...
ha en underbar helg,kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Laaksonen - 17 januari 2018 17:21


Sömnlös natt igen   Hur ska jag kunna sova på natten när jag typ ligger halva dagarna och små sover för jag orkar ingenting....förstår inte hur jag ska kolla till rätta med detta....sedan på natten är man rädd att lägga sig för då kommer alla tan...

Av Helena Laaksonen - 16 januari 2018 22:20


Ont i kroppen och TRÖTT         Om gårdagen var lite bättre så var det verkligen tvärtom idag. Vaknade med ont i kroppen och sjukligt trött. Tog mitt piller och körde Alwin till skolan och sedan har jag nästan legat hela dagen i säng elle...

Av Helena Laaksonen - 15 januari 2018 23:05


Världens bästa kollegor och barn på min förskola   Tappade lite blod på morgonen och sedan hem och sov en sväng, är ju sjukt trött hela tiden. Körde till chefen och lämnade intyg och det kändes jätte bra. Jag får mycket stöd och känner omsorg och...

Av Helena Laaksonen - 15 januari 2018 07:15

Till VC och lämna intyg till chefen                                                                                                        Lånad bild från google   Tanken var att jag skulle åka till London på BETT mässan den 23 de jan. Jätt...

Av Helena Laaksonen - 14 januari 2018 10:41

Jag måste reda ut mig själv och gå vidare   I hela mitt liv har jag stressat och haft massor i mitt huvud, liksom varit min vardag och jag har alltid gillat att ha sjukt mycket saker omkring mig. Varför då? Kanske för då behöver man inte stan...

Presentation


46 årig tjej som genomgått en gastric bypass operation 10 Nov 2010. Följ min vardag där jag försöker finna en balans i livet med hälsa, kost och träning med familjelivet. Välkommen till mig!

Besök till min blogg

Besöksstatistik

Vad får ni använda från min blogg

Hejsan och roligt att ni kikar in på min blogg !

NI FÅR GÄRNA KOPIERA MINA RECEPT MED BILDER MEN ALLA MINA BILDER TAGNA PÅ MIN FAMILJ OCH VÄNNER OSV STANNAR PÅ MIN BLOGG.

Tack !! // HELENA

Kategorier

Träningsdag bok

 

  

 

   

Här är dagen efter min operation 113,5 kg...10 nov 2010

 

 

Gått ner 15 kg sedan starten !!

 

   

Gått ner 20 kg sedan starten

 

 

Gått ner 30 kg sedan starten

 

  Här är jag nu....gått ner 35 kg sedan starten ..Säger bara WOW   

 

     Nu har jag tappat 40 kg

                     JIPPI

 

   16 månder efter  min operation

    Nu har jag tappt 45 kg !!

 

 

2 år efter min operation och jag har tappat 48,3 kg   Min bröllopsdag 10 maj 2014

5 år har gått efter min operation och jag pendlar upp och ner....JUST nu väger jag 82 kg och vill ner några kilon...  

 

Jag är STOLT !!

Viktnedgången

Startvikten : 21 okt 2010 var                     117,8 kg

 

Nu började 21 dagars " "flyt"

 

Operationsdagen 10 nov

          2010 : 113,5 kg -4,3 kg

 

24 Nov 2010 : 108,2 kg -5,8

8 Dec 2010 : 105,4 kg -2,8

26 Dec 2010 : 102,7 kg -2,5

1 Jan 2011 : 101,8 kg -0,9

21 Jan 2011 : 99.7 kg  -2,1

2 Feb 2011 : 97,7 kg -2,0

9 Mars 2011 : 94,7 kg -3,0

3 April  2011: 91,7 kg -3,0

11 April 2011 : 91,1 kg  -0,6

26 April 2011: 90,3 kg -0,8

27 April 2011 : 89,8 kg -0,5

18 Maj 2011 : 88,6 kg -1,2

28 Maj 2011: 87,3 kg -1,3

5 Juni 2011: 86,1 kg -1,2

18 Juni 2011: 85,4 kg -0,7

24 Juni 2011 : 84,2 kg -1,2

2 Juli 2011 : 83,8 kg -0,4

15 juli 2011 : 82,5 kg -1,3

3 Aug 2011 : 81,6 kg -0,9

14 Aug 2011 -82,1kg  +0,5

22 Aug 2011: 82,0 kg -0,1

29 Aug 2011: 80,2 kg  +0,2

5 sept 2011: 80 kg  -0,2

12 Sept 2011: 79,3 kg -0,7

19 Sep 2011: 78,6 kg  -0,7

26 sep 2011: 78,0 kg -0,6

8 Okt 2011: 77,4 kg  -0,6

26 Okt 2011: 76,6 kg -0,8

10 Nov 2011 : 76,4 kg -0,2

1 Dec  2011 : 74,3 kg -2,1

14 Dec 2011:76,0 kg   +1,7

21 Dec 2011 : 74,0kg -2,0

23 dec 2011: 73,3 kg -0,7

2 Jan 2012 : 74,7 kg  +1,4 

9 Jan 2012 :74,0 kg  -0,7

 16 Jan 2012:74,2 kg  +0,2

23 Jan 2012:73,8 kg -0,5 kg

30 Jan 2012: 72,8 kg -1,0 kg

13 Feb 2012: 73,3 kg  +0,5 kg

20 Feb 2012: 72,6 kg - 0,6 kg

27 Feb 2012: 71,7 kg  - 0,9 kg

5 Mars 2012: 73,2 kg  +1,6 kg

12 Mars 2012: 72,6 kg -0,8 kg

19 Mars 2012: 72,1 kg - 0.5 kg

2 April 2012 : 73,2 kg + 1,1 kg

23 April 2012 : 71,3 kg -1,9 kg

 

Har knappt vägt mig då jag haft världens platå men kör vi igen

 

27 Augusti: 70,3 -1,0 kg

3 September: 69,8 -0,5 kg

25 November:66,9 kg - 2,9 kg

2013:

17 juni 2013:70,8 kg + 3,9 kg

 

2014:

5 Januari : 75,6 kg   + 4,8 kg

23 Februari: 77,8 kg  + 2,2 kg

20 mars: 72,9 kg      -  4,9 kg

14 April: 72,4 kg     - 0,5 kg

 

 

Totalt minus = 45,4 kg

och nu ett BMI på ... 26,8

 

VILL gå ner till 63-65 kg

 

 

   

Ticker

GASTRIC BYPASS OPERATION

  En gastric bypass operation är ett hjälpmedel för att gå ner i vikt när man provat allt annat från tex olika dieter,piller ,soppor osv och man inte kan klara av att hålla kvar en stabil vikt.

Övervikt är en stor folksjukdom i dag och värre blir det hel tiden. Det finns massor av olika orsaker till en övervikt och tänk på att alla människor är inte lika. Operationen passar inte för alla, och man ska veta att det är ett verktyg bara och man får slita varje dag för att ändra hela sitt liv. man måste ändra inställningen till mat och motion för att inte längre fram börja gå upp i vikt igen !!

 

Går du och funderar på om det är en utväg för dig..TIPS:

Läs allt du kan om operationen eller prata med en kunnig läkare 

BLOGGAR JAG FÖLJER

Länkar

BMI Test - räkna ut BMI

VILL DU HA FLERA BESÖKARE

Besokstoppen

Träningsbloggar

PUSHA

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Vardagsbetraktelser bloggar

Blogg listad på Bloggtoppen.se

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

1000länkar.com - gratis länkkatalog

Blogglista.se

Viktbloggar - Dietguiden.com

free counters

Älska dig själv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Fråga mig

30 besvarade frågor

Translate my Blogg

Vad Är Klockan ??


Skapa flashcards